My Name is Khan (I’m not a terrorist…)

En son izlediğim ve Bollywood’un gerçekten de dudak ısırtacak kadar da büyük ilerleme katettiğinin farkına vardığım filmi bu oldu: My Name is Khan…

12 Şubat 2010’da sinemalarda gösterime giren bir Hint filmi olan My Name is Khan, dramatik-politik-romantik ve sosyal mesaj içerikli bir sinema filmi.

Eskiden beri birlikte rol alan ve epey de uyumlu bir çift olan, birbirine de çooook yakıştırdığım, başrollerinde malumunuz benim de Hint aktörlerinde teeeeeekk geçtiğim ve izlerken ağzımı açık gözlerimi de fal taşı gibi açtığım Shahrukh Khan😛 ve ona eşlik eden bayan oyuncumuz da epey güzel ve yakışıklı Shahrukh’uma en çok yakışan kişi olan Kajol var😦

Hint filmi fanatikleri iyi bilirler, Hint filmi bir başka güzeldir😉 Bu sözüm Hint filmine olumsuz bir bakışaçısıyla yaklaşıp: “Amaaaan yaa yine mi bu şıkkıdı şıkkıdı bu cibbidik filmleri seyrediyorsun! Puufff! Zaman kaybı!… Çooook saçmaaa!… ” diye başıma dikilip durmadan söylenen o Hint filmine kısılmış gözler ve çatılmış kaşlarla, dır…dır… hiç susmayan söylenip duran dili kürek kadar uzun, asık suratla filmimi kapatmam için ısrarda bulunan bir kez olsun Hint filmi seyretmemiş ama sanki 100 Hint filmi seyretmiş de en kral eleştirmenlere bile taş çıkartacak boyutta çene yarıştıran önyargı sahiplerine gelsin ;((

Gelsin diyorum; çünkü Hint filmleri içinde bu film de izlemeniz gerekenlerden bir tanesi. Rizwan Khan (yani yakışıklı artistimiz, gür parlak saçlımız Shahrukh Khan🙂 ) asperger sendromlu bir müslüman çocuktur. ( İlk defa bu filmle duyduğum bu sendromu araştırıp ne çeşit bir otistik rahatsızlık olduğunu da öğrenmiştim. Gerçekten çok üzücü bir hastalık…😦  ) Rizwan’ın annesinin (Zarina Wahab) otistik çocuk olmasından dolayı Rizwan’a biraz daha farklı ilgi göstermesinden ötürü erkek kardeşi Zakir (Jimmy Shergill) bu durumu kıskanır (kıskanç veled, film boyu sinirimi bozdu zaten bu adam ;(( ) 18 yaşına gelince annesi ve kardeşini bırakıp Amerika’ya gider! ( Nasıl bir vicdan yahuuu, kardeşini o hâlde annesini yüz üstü bırakıp gidiyooorr, git ülen! ) valla ben olsam vicdan azabından yaşayamam; ama bizim bu vicdansız adam yaşıyor, yaşıyor ki hem de ne yaşama! Bir de iyi bir iş de kuruyor! Her neysee…

Bizim şampuan reklamlarına yakışacak kadar😀 sırma saçlı Rizwan’ımızn da annesi ölünce o da soluğu erkek kardeşinin yanında alır. Yaa bu arada yazıyı yazarken aklıma geldi🙂 Shahrukh Khan gerçekte bir şampuan reklamında oynamış mıdır acaba??😛

Merak ettim şimdi, her neyse🙂 Nerde kaldık😀 Hee… Erkek kardeşi diyorduk, evet erkek kardeşinin kozmetikle ilgili bir işi vardır.

Shahrukh Khan in My Name Is Khan

Rizwan’a da bu kozmetik ürünlerini satması için birkaç güzellik merkezine gönderir.

Veeeeeeeeeee işteee😀 Orada Rizwan hayatının aşkını bulur😀

Daha önce evlenip boşanmış ve bir de erkek çocuğa (Sam-Yuvaan Makaar) sahip Hindu bir kadın  Mandira (Nam-ı diğer sürme gözlü, cilveli Kajol😀 ) ile evlenir.

Yaşamları ballı-lokum gibi giderken 11 Eylül saldırılarıyla Amerida, Müslümanlara alınan cepheyle birlikte artık huzurları kalmaz, derken Mandira’nın oğlu (Rizwan’dan ötürü) Müslüman soyadı taşımasından dolayı terörist olarak yargılanarak Amerikan ırkçı gençleri tarafından öldürülür.

İştee bu Mandira’nın öfkesinin zirve yaptığı son damladır… Rizwan’ı hayatından çıkarır ve bizim Rizwan’ımız da hem Mandira’ya hem de tüm Amerika’ya müslüman olduğunu; ancak terörist olmadığını izah etmek için yağmur demeden çamur demeden yollara düşer…

Hindistan’da uzun yıllar süren Hindu-Müslüman çatışmasının ardından 2000li yıllarda da Müslümanlara karşı “teröristler” diye yaygınlaşan bir anlayışla mücadele eden gerçek müslümanların hislerine tercüman olan bir film…

Savaş, terör, kin, nefret, aşırı ırkçılık konularına dikkat çeken ve bu dertten muzdarip insanların duygu ve düşüncelerine yer veren bir film… Önemli olanın din değil insanlık olduğunu vurgulayan ve bir insanlık dersi veren bir film!

About denizkizi

BenDeniz hakkında ne anlatayım ki şimdi :P Koyu bir Galatasaraylı, Bollywood fanatiği ve Kore sempatizanı, karikatür manyağı, inatçı, gözükara ve dikkafalının biriyim; deliyi adam edemesem de adamı deli ederim :P Burada sadece benimle aynı kafadan insanların olup olmadığını görmek istedim ;) Eğer yalnızsam durum feci zaten :D :D
Bu yazı Bollywood Hastası, My Name is Khan (I'm not a terrorist...) içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

My Name is Khan (I’m not a terrorist…) için 12 cevap

  1. kajol dedi ki:

    ben shahrukh khan hatasıyım ona bayılıyorum özellikle kajol la oynadığı filmleri kaçırmıyorum.iksi gerçekten birbirlerine yakışı yorlar.her neyse her kese tavsiye ederim mutlaka izleyin örnek verilecek bel kide ders çıkartılacak tek fil diye bilirim.

    • denizkizi dedi ki:

      Sayfama hoş geldin Kajol🙂
      Shahrukh Khan denilince gerçekten onun yanına en çok yakışan bayan oyuncu bence de Kajol😉 Bu kadar uyum, bu kadar birbirine yakışan başka bir çift bilemiyorum😉 Shahrukh Khan’ın yanında gerçekten sevgilisi gibi duran ve filmlerinde aralarındaki aşkı en güzel anlatan o güzel hatun😀 Bu konuda ben de Kajol’u tek geçerim😉 Film hakkında söylediklerinin hepsine katılıyorum😉 Hâlâ izlemeyen varsa artık bizden başka söz çıkmaz, öyle değil mi:mrgreen:

  2. Ahmet Selim ÖVER dedi ki:

    Khan’ın hastasıyım, onun peşinden gidiyorum.

  3. helin dedi ki:

    daha öncedende çok hint filmi izlemişimdir diyebilirimki hin filmlerininde kore film ve dizilerininfde hayranıyım bende khan hayranıyım ayrıca filmin konusunu çok beğendim en kısa zamanda bu filmide izlemeyi düşünüyorum başka bana önere bileceğin hint filmi varmı cnm

    • denizkizi dedi ki:

      Aaa… Olmaz mı Helin😀 Hint filmi hakikaten farklıdır ve bir o kadar güzel🙂
      Sana başka ne önerebilirim, hımmm😀 3 Idiots, eğlenceli, komik ve bir o kadar değişik bir film, muhakkak izlemelisin😉
      Eğer Shahrukh Khan hayranıysan -ki öylesin:mrgreen: Rab Ne Bana Di Jodi filmini muhakkak izlemelisin, o da çok güzel, ben çok beğendim😀
      Bu önerdiğim 2 filmden de çok büyük keyif almıştım, umarım sen de alırsın😀
      Şu ara ben de Ghajini’yi izliyorum, netimdeki sorundan dolayı yarısını izledim, yarısı kaldı😦 Bitirdiğimde bu filmle de ilgili görüşlerimi bildiririm😉

  4. memokorkmaz dedi ki:

    fanaa da izle oda çokgüzel…

  5. memokorkmaz dedi ki:

    olaya hemen girdim ama bende sizin hint filmi hastayım yeni başladım gerçekten mükemmel filmleri var holywood filmleri beni çok germişti…genel aamir khan filmlerini seyrediyorum ama en son da my name is khan seyrettim tavsiyelerinizi bekliyorum…

    • denizkizi dedi ki:

      Sayfama hoş geldin Memo,
      Kusura bakma cevapta biraz geç kaldım; çünkü nete uzun süre girme fırsatım olmadı, birtakım işler yüzünden😉 Girer girmez de mesajlarınıza karşılık vereyim dedim, iyi yapmışım değil mi:mrgreen:
      Tavsiyelerime gelince Memo, 3 Idiots ama bence bu filmi izlememiş olamazsın🙂
      Rab Ne Bana Di Jodi Haule Haule😀 Bunu kesinlikle izle derim😉
      Ghajini de sürükleyici ve heyecanlıydı😉 Özetlerine bir bak bakalım hangileri uyacak sana😛

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s