Road Number One’da Oppa Üniforma İçinde Hakikaten Tam “One Number” Olmuş :)

[Resim: roadnumberone.jpg]

Demeyeyim, söylemeyeyim dedim; ama söylemeden de edemedim:mrgreen: Gerçekten dizinin adı gibi “One Number” olmuşsun be oppam!:mrgreen: Neyden mi bahsediyorum??😀 2010 yapımı olan Road Number One adlı Kore dizisinden…😉 I’m Sorry I Love You’dan sonra kendimi tutamadım ve değerli ajusshimin başka başka dizilerine göz gezdirirken kendimi bu roadta buluverdim😀

[Resim: 80743100.jpg]

Geçen dizide sapık ajusshi olan So Ji Sub, bunda ise Karizmatik bir asker olup çıkmış😀 Bir şey değil de rolüne bu kadar yatkın bir aktör daha görmedim ben😆 Hayır bir şey değil, biz izleyenler de kendimizi bir kaptırırsak bizi kendimize getirmek için anca Kore’ye götürmeleri gerekir. Eee… Bu da normal şartlarda hemencecik meydana gelemeyeceği için bizi öylece bırakıverirler valla😦

Hayır hadi o da neyse de şaka maka ben de durum zıvanadan çıkmaya başladı😛 I’m Sorry I Love You dizisiyle sokak serserilerine bile daha sempatik bakmaya başlayan ben bu diziyle de durum bambaşka bir hâl almaya başlayacak diye aslına bakarsanız korkmuyor da değilim:mrgreen:

Bu arada bu diziden sonra caddede, sokakta, gezdiğim her yerde karahindiba çiçeği arar oldum:mrgreen: Bulduğum yerde koparıp yakama ya da saçıma takmadan da edemiyorum, biri beni durdursun:mrgreen: Anneme bile:

aslandisi

-Yaa anne, babannemin bahçesine de karahindiba çiçeğinin tohumunu götürüp ekeceğim, ne güzel olur değil mi?

Annem hiddet ve şaşkınlıkla:

-Karahindiba mı?? Bahçenin her yeri karahindibadır be! Yabani ot, nerede olsa çıkar, ondan bol ne var?? (Tabii bunu söylerken de “sanki lale ister gibi bir hali var!! Karahindiba mı ekecekmişş?? Hıh! Tuhaff!” der gibi de baktığını itiraf etmeliyim:mrgreen:

Neden bahsettiğimi diziyi izledikten sonra anlayacaksınız😉

Neyse, biz dizimizin konusuna geçelim, ne dersiniz?

Dizimiz 25 Haziran 1950 yılında başlayan Kore Savaşı’nı konu edinir. Savaşın başlamasıyla halkın yaşadığı zorluklar, askerlerin cesaretinin sınandığı savaş meydanları, karşı tarafta olanların acı durumu, hainlerin planları ve her şeye rağmen aşıkların vazgeçme nedir bilmeyen aşkları ve kavuşmayı uman umutlu bekleyişlerinin anlatıldığı bir dizidir. Aksiyonu iliklerinize kadar hissedeceğinizi garanti veririm😉 Başlarda sönük gidiyor gibi görünse de asla yarıda bırakmayın ve devam edin, sonrasında savaşın ve acının ortasında kendinizi bulacağınıza eminim😉

[Resim: 76828532.jpg]

Lee Jang Woo (So Ji Sub): So Ji Sub’umuz Lee Jang Woo adında bambaşka bir rolle karşımıza çıkıyor. Bir hizmetkârın oğluyken sevdiği kızın okuyabilmesi, para kazanabilmesi için askere giden 3 yıl sonra döndüğünde sevdiğinin başkasıyla evlenmek üzere olduğunu gören bahtsız; ama cesur, şanssız; ama pes etmek nedir bilmeyen, zorluklara göğüs geren ve aşkı uğruna her şeyi göze alan bir kişiliktir. Ressam olacak kadar da güzel resimler yapan bay yetenektir aynı zamanda kendisi…

[Resim: 2cwjs3ru.jpg]

Hizmetkârın oğludur, efendinin kızına aşık olur, sonrasında kız da bu gariban oğlanı çok sever;

[Resim: roadnumberonee01100623hd.jpg]

fakat bir süre sonra oğlanın ölüm haberi gelince kız da başka bir teğmenle nişanlanır; ama tam evlenecekleri sırada bizim oğlan çıkar gelir.😥 Garibim yaa, geçen dizide olduğu gibi burada da her şeyi zorlukla almaya çalışır😥

Kim Soo Yun (Kim Ha Neul ): İşte bu hatun da efendinin kızı, bizim oğlanın da sevdiği doktor kızdır. Bizim oğlanı öyle böyle değil çok sever çooook… Oğlan askerden dönünce gözlerine inanamaz ve aşkından da vazgeçmeyecek, aşkı için her şeyi göze alacak esaslı bir hatundur. Yalnız bu hatunda gıcık olduğum tek bir husus var, o da ağabeyi için kendinden vazgeçmesi, ağabeyi uğruna başına gelmedik kalmaması😡

Shin Tae Ho (Yoon Kye Sang): Başlarda kendisine uyuz, gıcık, sinir olsam da sonrasında kendisinin bağlılığına, sadakatine, cesaretine, esaslı dost ve sözünün eri oluşuna hayran kaldım😉 İşte bu teğmenimiz de bizim esas hatunumuzun nişanlandığı evlenmek üzere olduğu karizmatik, sempatik, inatçı teğmendir.

[Resim: roadnumberonee01100623hv.jpg]

Kızla evleneceği sırada kızın sevgilisinin ölmediği ve savaştan geri geldiğini öğrenince “söz! söz!” diye tutturur ve “Sen bana bir söz verdin!” diyerek kızdan vazgeçmeyeceğini defalarca tekrarlar. Amaaa nafile olduğunu sonra kendisi de anlayacaktır; çünkü o söz kızın sevgilisinin ölmediği anlaşıldığı an aslında bozulmuştur…

Oh Jong Ki (Son Chang Min): Ab bu Başçavuş var ya bu Başçavuş! Beni sinir değil sinir ötesi etti😡 tabii başlarda🙂 Bizim oğlanımıza düşman, ona karşılık teğmeni sürekli dolduran ve bizim oğlanı yalnız bırakmaya çalışan bir bölücü, düzenbaz; ama sonrasında büyük olaylar yaşayacak ve bizim oğlanımıza o da gönülden bağlanacaklar arasındadır.

Soo Yun’ un ağabeyi (Kim Jin Woo) : Bu şahıs da bizim hatunun Kuzey Koreci ağabeyidir.

Zaten kızın başına ne geldiyse hepsi bu adamın yüzünden geldi…😡 Verem; ama dizi boyunca ölemedi gitti kendisi😡 Kan kustu durdu; ama etrafındakilere de kan kusturmayı başardı doğrusu😡

Yoon Sam Soo (Choi Min Soo) : Aaa… Var ya bu komutan yok mu bu komutan, duruşuyla, ses tonuyla, babacan tavırlarıyla dizinin başlarında ilk göze çarpan yürüyen karizmalarından biriydi. Teğmenin komutanı, savaş başlayınca da bizim oğlanın komutanı olarak karşımıza çıkar. Teğmeni çok sever; ama bizim oğlanın askeri tecrübesinden dolayı da bizim oğlana acayip güvenen bir lider😉

Soo Yun’un kız kardeşi:  Bu kızımız da ablasının nişanlısına içten içe aşık bir genç kızdır. Ablasının esas sevdiği askerden dönünce teğmenin kendisine kaldığını sanır zavallı😀 Gençlik işte😀

Sadece aksiyon yanı ağır basan bir dizi değil, eminim fotoğrafları görünce siz de anlayacaksınız:mrgreen:

Dizinin konusuna rağmen romantik sahnelerin sıklıkla yer aldığı savaş ve aşkın bir arada işlendiği bir temaya sahip bu dizi:mrgreen:

“Amaaan… Savaşlı mavaşlı diziymiş! Sevmem ben ya öyle vurdulu kırdılı dizileri!..” dediğinizi duyar gibiyim😀 Ama sandığınız gibi değil, her olay yerli yerinde işlenmiş romantikliğe de aşka da savaşa da aksiyona da doyacağınız bir dizi…

[Resim: 362ff.jpg]

İşte bizim oğlan savaştan döner ve…

-Jang Woo?? Sen..?

-Sana karahindiba çiçekleri açtığı zaman geleceğimi söylemiştim…

Sonunda kızı tuttuğu gibi kolundan alıp götürmek ister, tabii kız da bizim oğlanı görünce boynuna atlayıverir :D Ancak teğmen bu gidişata izin vermez ve o sırada da Kuzeyliler saldırır

[Resim: 438w.jpg]

ve Kore Savaşı başlar, bizim oğlan terhis olamadan tekrar savaşa döner dönmesine de kızı da bir şekilde takip etmeyi sürdürür.

[Resim: 2rna160.jpg]

Çavuş olarak girdiği 2. bölüğe Teğmen olarak geri döner ve aldığı başarılarla yükseldikçe yükselir. Komutanın ölmesinden sonra 2. bölüğün başına bizim oğlan geçer ve işte bu saatten sonra da teğmenle olan büyük dostlukları başlar😉 Kız da veremli ağabeyinin peşinden Kuzeye doğru gider, orada komünistlere doktorluk yaparak hayatta kalır kalmasına da başına da gelmeyen bela kalmaz.

[Resim: 1zn1tvq.jpg]

Dizinin adından da anlaşıldığı üzere kaybettikleri 1 Numaralı Yolu düşmanın elinden kurtarmaktır.

[Resim: qn8q4g.jpg]

Bunun için de tüm askerler el ele verir ve çektikleri acılara, yaşadıkları vahşet dolu savaşa rağmen 1 Numaralı Yolu düşmandan geri alabilmek için canları uğruna savaşırlar.

[Resim: 2955xsz.jpg]

Komutan öldükten sonra 2. bölüğün başına geçen bizim oğlanın tecrübeleri sayesinde 2. bölüğü ölümden kurtarması ve her askerine “eve döneceklerine” dair söz vermesi ve onları kendi canından bile üstün tutmasıyla askerler tarafından çok güvenilen ve kendisine inanılan bir komutan olmasını sağlar. Öyle ki tüm askerler komutan ne emrederse emretsin gözü kapalı uyacak hâlde ona inanmıştır. Tabii buna tağmen Shin Teo da dahil olur😉

Çok etkilendiğim sahnelerden birisiydi şu üstteki😥 Birbirine düşmanken teğmen, sonradan bizim oğlana öyle bir bağlanır ki onu bir ağabeyi olarak kabul eder. Teğmen için komutan Lee Jang Woo her şeyi olmuştur: Cesaret, güven, inanç, dost, aile, yoldaş, itimat ve sadakat… Sevgilisinin gözleri önünde vurulduğunu gören Komutan Lee Jang Woo, tüm hayat ışığını yaşama sevincini kaybeder ve her şeyden vazgeçer. 2. Bölük Çin ordusunun kıskacı altında kalmış düşman topraklarında sıkışmış bir durumdayken teğmen, Komutan Lee Jang Woo’ya yardım ister gibi sarılarak kendine getirmeye çalışan medet arayan çırpınışlarla haykırır:

[Resim: 332os.jpg]

-2. Bölük ne olacak? Lee Jang Woo, onlara bu ölümcül durumda geri kalan sadece sana inanmış askerler ve şimdi soğuk ve açlıkla savaşıyorlar.

Düşman topraklarından çıkmamız gerekiyor,

bu adamları terk mi edeceksin!

Gerçekten bu şekilde gidebilir misin?

-Bölüğü sen yönet!

-Hayır, onların komutanı ben değilim.

Lee Jang Woo, Komutan Lee Jang Woo!

Hepimizi kurtarmalısınız!..

[Resim: 303c.jpg]

Kendisi teğmenken bizimki çavuşluktan yükselip onun amiri olduğunda başlarda selam durmak bile ona küfür gibi gelirken sonrasında bizim oğlan ruh sağlığını bir müddet kaybedince teğmen deliye dönecek kadar komutan lee Jang Woo’ya bağlanır. Bu durumuna çok üzülür ve iyileşmesi için dua eder, çünkü teğmen Komutan Lee Jang Woo’ya karşı artık bambaşka bir dostluk ve bağlılık hisseder:

“Lütfen artık durun komutanım!

Ben de ağlamak istiyorum. ben de haykırarak ağlamak istiyorum…

Ama siz böyle olursanız o zaman benim için ağlamak imkânsız…,,

Bu diziyle beklemenin bile kutsallığını anlayacaksınız. Yaralı bir kalbin çektiği acıları, acıların dinmesi için sevdiğine yaslanmanın bile yeteceğini anlayacaksınız.

[Resim: roadnumberonee01100623h.jpg]

“Eve dönüşteki o ağaç gibi.

Senin için o ağaç gibi olmak istiyorum.

Rüzgâra karşı koyarak, mevsimlere karşı hayatta kalarak sana gelecek her şeyi karşılayacağım.

Kalk Jang Woo! Artık yaslanıp dinlen…,,

Savaş boyunca ayrı kaldığı tekrar yolunu gözlediği Kim Soo Yun, sevdiği adamı bu sefer hiç yılmadan usanmadan bekler… Geçen sefer yaptığı hatayı bu sefer bir daha yinelemeyecektir:

“Böyle olacağını bilseydim seninle tekrar buluştuğumda sana bir kez daha yemek pişirirdim.

Seni sık sık öper ve daha fazla sarılırdım.

Neden sanki hep benimle olacakmışsın gibi varsaydım.

Geri döneceksin, değil mi?,,

Öylesine bir tutkudur ki onlardaki, sevdiği yanında olmasa bile sevdiğinin gülen yüzü aklındadır. Hiç silinmemek üzere kazınmıştır adeta gözlerine, yüreğine…

-Bu senin hayalin mi? Sana bu senin hayalin mi diye sordum!

-Sonsuza kadar bir kişiyi çizmek… Bu benim hayalim.

-Bu kişi yanında olmasa bile mi?

-O zaman bile çizeceğim.

Sadece senin yüzün, senin vücudun…

Savaşın ortasında bile umut etmeyi bilen yürekler olduğu müddetçe inanç, aşk hiç bitmez… O yüreğe sahip insanlardan olmayı ve o yürekten bir insanın hayatımıza girmesini diliyorum…

“Geride bıraktığın küçük defterin bana güç veren en büyük şey oldu.

Her gün bir sayfasına baktım.

Her gün geri dönmeni bekleyerek…

Gerçekten bir günde sadece 1 sayfa…

Onu bitirmeden önce geri geleceğine inandım… ,,

Road Number One… Koşulsuz bir sadakatin, bağlılığın, inancın, güvencin hikâyesi…

Yıllar sonra bile…

About denizkizi

BenDeniz hakkında ne anlatayım ki şimdi :P Koyu bir Galatasaraylı, Bollywood fanatiği ve Kore sempatizanı, karikatür manyağı, inatçı, gözükara ve dikkafalının biriyim; deliyi adam edemesem de adamı deli ederim :P Burada sadece benimle aynı kafadan insanların olup olmadığını görmek istedim ;) Eğer yalnızsam durum feci zaten :D :D
Bu yazı Kore Tutkusu, Road Number One'da Oppa Üniforma İçinde Hakikaten Tam "One Number" Olmuş :) içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Road Number One’da Oppa Üniforma İçinde Hakikaten Tam “One Number” Olmuş :) için 6 cevap

  1. makinosev dedi ki:

    Merhaba Denizkızı🙂
    Çok Çok güzel bir yazı olmuş eline sağlık, her satırda ha şimdi spoiler verdi ha verecek dedim🙂 ama öyle ince anlatmışsın ki henüz seyretmeyenler kesin merak edip izlemek isteyecek, izlemiş birisi olarak ise tekrar tekrar diziye geri döndüm, bir daha mı izlesem dedim hatta🙂 eline sağlık tekrar

    • denizkizi dedi ki:

      Sayfama hoş geldin Makinosev🙂
      Yazımı okuyup beğendiğin için ve değerli yorumunu bıraktığın için ben de sana çok teşekkür ederim🙂 Diziden çok etkilendiğim için hemen hemen her şeyi yazmak istedim😀 “Aman şurası kaldı…”, “Burasını da unutmayayım…” derken çok şey yazdım;:mrgreen: ama “Vazgeçemem!” dedim ve bitirdim. Bu uzuuun yazı eğer seni bunaltmadıysa ve izlediğin bu diziyi sana bir daha izletme fikrini hissettirdiyse ne mutlu bana😉 Gerçekten çok mutlu oldum🙂

      • makinosev dedi ki:

        Hoşbulduk denizkızı🙂 So Ji Sub ile ilgili hiç bir yazı benim için uzun olmaz merak etmeyesin🙂 ben de zaten uzun yazarım, bak bir ortak nokta😉 ben bu diziyi izledikten sonra bi de gidip kore savaşı belgeselleri izlemiştim hızımı alamayıp, haliyle benim yazdığım yazı daha çok kore savaşı üzerine yazılmış bir yazı olmuştu senin ki tam kıvamında zevkli bir yazı olmuş oyuzden🙂 ellerine sağlık🙂

        • denizkizi dedi ki:

          Makinoseeeevv😀 Senin sayfandan anladığım kadarıyla sen benden daha bir So Ji Subsun:mrgreen: Ayyy ne güzel, ortak noktamız varr🙂 Böyle aynı şeylerden hoşlanan insanları bulunca çok seviniyorum😉 Harika bir sayfa olmuş, senin de ellerine sağlık😉

          • makinosev dedi ki:

            =) evet ucundan accık so ji sub’cuyum, çok mu belli etmişim😀 41.yazımı so ji sub’a ayırayım dedim altüstü, sonrasında gözüm karardı galiba kendimi kaybetmişim:mrgreen: beğenmene de sevindim, arada biyografi’den çok sitcoma çeviriyorum ama o kadarı da olsun😉
            ben de kafa dengi kişilerle karşılaşınca çok mutlu oluyorum yalnız değilsin, zaten ortak noktamızdan buldum senin bloğunu, senin de eline sağlık🙂 … amin =)))😉
            not: 1 hafta yoktum, oyuzden çok geç cevapladım biyan…

            • denizkizi dedi ki:

              Ya Makinosev, lütfen kusura bakma😦 Biraz dünya telaşesine düştüm, işlerden başımı alamadım ve bloguma gelemedim, mesajlarına cevap yazamadım… Çok teşekkür ederim canım…Aynı zevki paylaşmamızdan ötürü çok konuşacağız bu konular hakkında desene :)) Şu işlerimi halledeyim blogundan çıkmayacağım haberin olsun ;))

Bir Cevap Yazın

