Can You Hear My Heart? (Duymam mı hiç duymam mı :D )

Sonunda döndüm😀 3 ay boyunca içimde biriktirdiklerimi, etrafımda hiç Kore hayranı bulunmadığından söylemek isteyip de söyleyemediklerimi sizlere anlatıp kafanızı şişirme vakti sonunda geldi😀 Valla aynı şeyleri beğenmenin ve aynı şeylerden hoşlanmanın insanlar arasındaki elektriğe ne kadar çok etki ettiğini bilemezsiniz😀 Ben bu 3 ay süresince çoooook iyi öğrendim😛 Açılın uleeeyynn!3 aydır olan suskunluğumu bozmaya geldim😀 Savulun Kore hayranları:mrgreen: Evvet, şimdi başlıyorum, ilk dizim Can You Hear My Heart…

Bu arada dikkat..! dikkat..! Şiddetli spoiler içerir, bilginize!:mrgreen:

“Yeni bir dizi izleyeyim, yeni bir dizi olsun ki yorumlara canlı canlı katılıp sitelere de yüklenmesini bekleme heyecanını yaşayayım…” diyerek arayıp bulduğum bir diziydi: Can You Hear My Heart? Tabii sizin de bildiğiniz gibi 2011 yapımı yeni diziler sürüyle; ancak isminin etkileyiciliği ve konusunun ilginçliği münasebetiyle -her ne kadar 30 bölüm de olsa😀 – izlemeye karar verdim. Başlarda 30 bölüm olması gözümü korkutmadı değil😆 Yaaa nasıl bitecekk… Ya sıkıcıysa falan filan dedim demesine amaaaa diziye başlayıp bitirmem ne kadar kısa sürdüğüne hâlâ inanabilmiş değilim😀

Bu diziyi izleyen ve yorumlarıyla sayfamın güncelliğini koruyan -bu arada çok teşekkürler😉 -sevgili Çağrı’nın da dediği gibi bu dizide herkes ayrı bir başrol oyuncusu gibiydi ve izleyiciyi ekrana kitleyen herkesin ayrı bir öyküsü vardı. Hele ki çocuk oyuncularr… Dizide 3 çocuk oyuncu vardı, üçünün de oyunculuğuna hayran kaldım😉 Yok böyle bir şey, hem çok sevimliler hem de usta oyunculara taş çıkartacak derecede harika rol kabiliyetine sahipler😉

[Resim: myheartphoto11042115374.jpg]

Cha Dong-Joo (Kim Jae-Won): Zengin bir ailenin tek çocuğu. Sonrasında yolları fakir bir kızla kesişecek ve o çocukluğuna dair hatıralarıyla hayata tutunacaktır.Başına gelen talihsiz bir olayla (ki bu trafik kazası değildir, üvey babasının ihanetidir) duyma yeteneğini kaybedecek; ama bu durumu annesi ve ağabeyi ile birlikte herkesten gizleyecektir.

Woo-Ri (Hwang Jung-Eum): Duyma engelli olan annesiyle hayat mücadelesi veren bir kızdır. Küçük bir kızken Cha Dong Joo ile tanışır, o zaman dostlukları başlar. İkisi de birbirinin kaderidir ve yıllar sonra bunu anlayacaklardır.

Jang Joon-Ha/Ma Ru (Nam Gung-Min ): Woo Ri’nin üvey babasının oğludur. Saf bir babaya sahip olması, annesinin olmayışı ve yaşlı bir büyükannesiyle fakir bir hayatının olması Ma Ru’nun kompleksli bir çocukluk dönemi geçirmesine neden olsa da sonrasında inanılmaz bir yazgıya sahip olacaktır. Cha Dong Joo’nun annesi sayesinde adını, kimliğini değiştirip yepyeni bir hayata kavuşacaktır. Fakat henüz peşini bırakmayan kaderini hesap etmemektir😉

Young Gi Yie (Bo Seok Jeong): Ma Ru’nun saf babasıdır. Ama öyle böyle bir baba değil, evladını bu derece düşünen dizilerde başka bir babaya rastlamadım. Bu aktörün oyunculuğu da süperdi😉

Farklı bir karakter ve aynı zamanda zor bir rol… Ama sanatçı bu rolü bence çok başarılı bir şekilde canlandırmış. Diziyi izleyenlerden kime sorduysam en iyi oyuncu diye gösterdikleri kişi bu karakterdi. Dizide sadece saf bir babadan ibaret değil, ilerleyen bölümlerde nasıl acı bir kadere sahip olduğunu da öğreneceksiniz, ben gördüğümde çok ama çok üzülmüştüm. Kader dedikleri şey böyle bir şey olsa gerek. O sizi güldüren komik safiyane davranışlarının ardında tam bir trajedi saklı aslında😦 Young Gi Yienın oyunculuğuna bir alkış da bizden😉

Cha Dong joo’nun Annesi-Tae Yeon Sook (Lee Hye Young): Dizi boyunca kendisine hayran kaldığım bir oyuncu daha… Orta yaşlarda olmasına rağmen hem güzelliğiyle herkesi büyüleyen hem de oyunculuğuyla kendisine hayran bırakan o muhteşem hatun😉 Her ne kadar dizide eşine olan kini gözünü, gönlünü bürüse de onun da sonrasında fark edeceği ve yüreğinin tamamını kuşatmış olan evlat sevgisine o da yenik düşecekti😉 Bu kadına hayran kaldım, kendi çocuğu olmadığı halde hatta hatta bu da yetmezmiş gibi eşinin gayri meşru çocuğuna annelik yapan, kendi öz çocuğundan ayırmayan, ona yepyeni bir yaşam vaad eden ve ona yepyeni bir gelecek veren bu anneye hayran kaldım😉 Hani kin ve nefretten, intikamdan bunu yapmıştı diyebilirsiniz; ama ben buna katılmıyorum. Başlarda o da intikam duygusuna kapıldı; ama Ma Ru’ya duyduğu evlat sevgisi galip geldi😉 Hayatımızdaki insanları kolay kolay defterden silemeyiz ki bu çocuğa bu kadın annelik yaptı ve hayatının 15 yılını bu çocukla geçirdi… Ma Ru’yu öylesine seviyordu ve ona öylesine bağlıydı ki Ma Ru’dan ayrılacağını anladığı anda kendisini hayattan soyutladı, hele ki gözlerine zarar geldiğini duyduğu an Ma Ru’un öz annesi bile onun verdiği tepkiyi vermedi, onun duyduğu acıyı duymadı. Çocuk dünyaya getirmek kolay… Annelik çocuğu dünyaya getirmekle olmaz, “anne olmak”la olur. Bu kadın bu dizide bize bunu göstermiş oldu😉

3 Çocuk Oyuncu: Bu çocuklar sayesinde diziyi soluksuz izledim aslında😉 Çocukların oyunculuğu ve değişik rolleriyle seyirciyi ekrana bağladı diyebiliriz.

Bunlardan ilki dizideki esas kızın çocukluğunu canlandıran Sae Ron Kim. Üstünde annesinin uzun elbisesiyle elinde garip bir keseyle kafasında kocaman tokasıyla ortalıkta dolanan, cin bakışlı, cin fikirli, sevimli mi sevimli bu küçük kız, diziyi harika kılanlardan biri.

Hele ki annesiyle olan konuşmaları beni acayip bir şekilde duygulandırmıştı. Diğer çocuk oyuncu ise Cha Dong Joo’nun çocukluğu Kang Chan Hee. Bu çocuk zaten super ötesi bir şey beaa😀 Konuşması, tavırları acayip sempatik şirin bir veletti yahu😀 Hele ki o uçurum sahnesindeki performansı tek kelimeyle harikaydı😉 En etkilendiğim sahnelerden birisiydi o uçurumun kenarındaki sahne😦 Son çocuk da Ma Ru’yu canlandıran Seo Young Joo. Çocuğun bakışları, ağlayışı, sevinci, nefreti izleyiciye gerçekten etki altına alıyordu. Hele ki ağlayışı… Gerçekten çok gerçekçiydi.

Kardeşine olan düşkünlüğü, annesine olan bağlılığı… Rolü de yeteneği de takdire şayan örneklerden biriydi😉

[Resim: page3997user44168813015.png]

Kısaca bir özet geçmek gerekirse😀 bu söylediğime ben de inanmadım yaa hadi neyse:mrgreen: Esas kızımızın duyma engelli annesiyle kompleksli veledin saf babası evlenir, bu evliliği kompleksli veled kabullenmek istemese de büyükannenin baskısıyla kabul eder ve anne-baba-2 çocuk bir de büyükanneyle kocaman bir aile olurlar; bu arada Cha Dong Joo da üvey babası yüzünden duyma yeteneğini kaybeder. Bu sırada fakir ailenin bu saadeti de kısa sürer ve esas oğlan Cha Dong Joo’nun üvey babası yüzünden kızın annesi ölür. Bay kompleksli velet de evden kaçar ve Cha Dong Joo’nun zengin annesinden yardım ister ve Cha Dong Joo- annesi ve Ma Ru hep birlikte yepyeni bir hayata başlarlar.

Dizide bay kompleksli velet büyüyüp serpildiğinde epey yakışıklı bir oppaya dönüşünce😀 buradan bakınca valla komplekslerini yenmiş gibi göründü gözüme:mrgreen:

Romantik ve duygusal sahneleriyle harika bir diziydi😉 Her şey yerli yerince ve kararındaydı😉 İzlemeyenlere şiddetle tavsiye edilir😀 Özellikle bazı kareler çok etkileyiciydi😉

Aaaaahhh… Ahh!😀 Bizi de bir gün düşünen ateşimize neyim bakan birileri çıkacak mı bea😦 Nerdee… Bizimkide hayal işte😆 )

Artık düşünmenin bu kadarına da yuh diyeceğiniz sahnelerden biri daha😆 Ne yapalım, umut edelim, umut fakirin ekmeği değil mi ya😛 Şunu da söylemeden geçemeyeceğim: Dizideki o ev nasıl bir evdi yahu😀 Ev öylesine hazırlanmış ki Cha Dong Joo’nun annesi tarafından çocuğun işitme engelli olduğunu kimse anlamayacak gerçekten😉 Hatırlarsanız evdeki bütün elektronik aletler, ses çıkaran her türlü nesneler Cha Dong Joo’nun saatine ayarlanmıştı😐 Müthişti…

Unutamadığım ve etkisinden uzuuuunca bir süre kurtulamadığım sahnelerden birisi daha… Hani dizinin şu uçurum sahnesi😥

Cha Dong Joo’nun annesi oğlunu hayata döndüremeyeceğini anlayınca onu ve kendisini ölüme götürmeye karar verdiği an arkalarından ağlayan ve onlarla birlikte ölmek isteyen Ma Ru’nun sözleri:

”   -Bir dahakine beni de yanına al…

-Ne?…

-Sonuna kadar bir arada olmayı kararlaştırmamış mıydık?  Üçümüz?

Annem ve Cha Dong Joo olmazsa kimsem kalmaz!

Bu yüzden öleceksen bile beni de yanına al… ,,

Baba ile kızın anneleriyle veda sahnesi beni gözyaşlarına boğduran sahnelerden biriydi… Özellikle de “kaçi… kaçi…” diyerek annelerinin son isteğini yerine getireceklerine dair verdikleri söz baba-kızın çoktan bir aile olduklarının göstergesiydi… Şimdi bile ağlayasım geliyor yahu😥

Bir de Cha Dong Joo’nun duymadığını kızın anladığı sahne çok acıklıydı😥 Arkasından bağırdı… bağırdı… ama çocuk dönüp bakmadı… Çok fena olmuştum yahu…😥 Yine başka dram yüklü sahnelerden birisi de Cha Dong Joo’nun ağabeyinin kendisini duymadığı sırrını söylemekle tehdit ettiği ve sonunda Cha Dong Joo’nun da duymadığını tüm kamuoyuna açıkladığı sahne çok etkileyici sahnelerden birisiydi… Ben de size birinin fotoğrafı diğerinin repliğini birleştirip vereyim, ikisini bir arada yaşayın ne dersiniz😀

“Bu benim yaşadığım dünya: Kulaklarım… Duymuyor… 13 yaşımda geçirdiğim kaza sonrasında duyma yeteneğimi kaybettim ve kendi sesimi bile duyamıyorum. Ama iyiyim… İyiyim; çünkü biri bana kalbiyle dedi ki:

-Cha Dong Joo, sen duymayan biri değilsin, çok iyi gören birisin.

Ben duymayan biri değilim, çok iyi gören biriyim…,,

Can You Hear My Heart

” -Senin sesin piyano sesine benziyorsa benim sesim nasıl?

-Sıcacık… Kalbin gibi sıcacık… ,,

Hele ki evlenme teklifi tek kelimeyle harikaydı😆 Beyler! Benden size küçük bir tavsiye🙂 Sevdiğiniz ve evlenmek istediğiniz kişiye evlenme teklifi edeceğiniz o an biz bayanlar için çok kıymetli😆 Pahalı değil anlamlı olması bizler için bir ömür yetecek değerli bir hatıradır😉

” Woo Rie, kendi sesimi duyamıyor olsam bile senin sesini hatırlıyorum. Bu yüzden sen Cha Dong Joo diye adımı söylediğinde en mutlu kişi oluyorum. Sadece senin sesini duyabiliyorum. Daima yanımda olmayı ister misin? Bu sayede benim sesimi duyabilirsin… ,,

Bu diziyle aile olmak için kan bağına gerek olmadığını anlayacaksınız… Aile olmak için sadece gönül bağının yeterli olduğunu fark edeceksiniz…

[Resim: myheartphoto11042014175.jpg]

Birbirlerinin mutluluğu için her şeyi göze alan insanları tanıyacaksınız ve yeri gelecek onların fakir ama mutlu olan hayatlarına imreneceksiniz…

Sabrın azmine, bekleyişin kutsallığına, fedakarlığın mutluluğuna, umutsuzluğun umuda dönüşüne, dostlukların bakiliğine, sevgilerin yüceliğine şahit olacaksınız… Kardeş olmak için illa ki aynı karından gelmek gerekmediğine fedakarlık ve sevginin her şeyden daha önemli olduğunu göreceksiniz…

Ve bu diziyi izlediğinizde kendiniz kardeşseniz kardeşliğinizi, ağabeyseniz ağabeyliğinizi, anneyseniz anneliğinizi, babaysanız babalığınızı, komşuysanız komşuluğunuzu, aşıksanız aşkınızı sorgulayacaksınız😉

Ve bu diziyle aile saadetinin nasıl olması gerektiğinin farkına varacaksınız. Bu diziyle belki de hayatı sorgulayacaksınız… Aslında nelere sahipmişim… Ve nelere sahip değilmişim diye…😉

     

” -Haksızlık gibi gelmiyor mu?? Min Soo spot ışıklarının altında ışıl ışıl parlıyor. Sense burada su dağıtıyorsun! Yine de ne olursa olsun Cha Dong Joo’nun yanında olmaktan mutlu musun?…

-Neden Cha Dong Joo ile olmayı sevdiğimi biliyor musun? Cha Dong Joo su dağıtıyor olsam bile benden hoşlanıyor. Kendimi harika bir kadın gibi hissediyorum…

Ama senin söylediklerin birdnbire bana kendimi çok zavallı hissettirdi. Bir daha benimle böyle konuşma… Beni çok üzüyor…,,

About denizkizi

BenDeniz hakkında ne anlatayım ki şimdi :P Koyu bir Galatasaraylı, Bollywood fanatiği ve Kore sempatizanı, karikatür manyağı, inatçı, gözükara ve dikkafalının biriyim; deliyi adam edemesem de adamı deli ederim :P Burada sadece benimle aynı kafadan insanların olup olmadığını görmek istedim ;) Eğer yalnızsam durum feci zaten :D :D
Bu yazı Can You Hear My Heart? (Duymam mı hiç duymam mı :D), Kore Tutkusu içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Can You Hear My Heart? (Duymam mı hiç duymam mı :D ) için 14 cevap

  1. masalevi dedi ki:

    hoşgeldin denizcim nerelerdesin🙂 yokluğun hissedildi hatta seni en kaçak blogger seçtim ben blo enlerinde🙂
    http://masalevi.wordpress.com/2011/09/03/blogger-n%E2%80%99lerini-seciyor/

    spoiler içerir dediğin için yazının tamamını okuyamadım ama belli ki sevmişsin listeme alıyorum🙂

    • denizkizi dedi ki:

      Hoş Geldin Masalevi😀
      Valla sizlere kavuştuğum için çok ama çok mutluyum😀 Hakikaten kaçak oldum yahu😆 Ama artık bol bol görüşeceğiz inşallah😉 Hepinizi ne kadar çok özledim bilemezsin🙂 Bir de net ortamına sanal derler, inan sizleri takip etmeyi ve sizlerle konuşmayı özlemişim yahu😀

      Diziye gelince canım, kesinlikle listene al hatta listenin başına al derim😉 Güven bana, çok beğeneceğin bir dizi😉 Şimdi hemen senin blogger TOP listene bakıyorum😀 İnan çok merak ettim bea😀

  2. makinosev dedi ki:

    hoşgeldin tekrar😀 bir geldin pir geldin😀 harika bir yazı, çok merak ettim diziyi ellerine sağlık😀😀😀

    • denizkizi dedi ki:

      Sen de hoş geldin Makinosev😀
      Ya sormaa😀 bütün yaz içim içimi yedim yahu:mrgreen: Meger benim çevremde gerçekte kore hayranı 1-2 kişiden başka yokmuş😦 Burada öyle mi ya😀 Hepinizi özledim, yazılarınızı ve sayfalarınızda gezmeyi😀 Ama sonunda kavuştum🙂 Şükür kavuşturana😀

      Diziye gelince, çok sağ ol canım😀 Kesinlikle izlemelisin, çok farklı bir diziydi hakikaten, 30 bölüm bir anda bitiverdi😀 Hele başlarından çok etkilendim😉

      • makinosev dedi ki:

        evet şükür kavuşturana ama sen baştan demiştin bir ton dünyevi işim var diye🙂 sanal aleme hoşgeldin tekrardan, bak bu aralar jisub da çok aktif demedi deme😀 bu dizi ilk5imde😉

  3. mydestiny dedi ki:

    Çok çok çok çok güzel bir diziydi🙂 Herkes izlesin istiyorum bu diziyi🙂 Tekrar sıkılmadan izleyebilirim o derece güzeldi! Dong Joo, Woo Ri, Young Gyu.. hepsi harikaydı. Güzel bir yazı olmuş, ellerine sağlık^^

  4. denizkizi dedi ki:

    Aynen Destiny yaa😉 Ben de herkes izlesin istiyorum😀 Doğru söylüyorsun, oyuncuların hepsi harikaydı😉 Beğenmene sevindim (^_^) Bu dizi kaçmaz, izlemeyenler çok şey kaybeder😉 Valla bizden söylemesi😉

  5. Merve dedi ki:

    Bu diziyi bende çok merak ettim gerçekten çok güzel anlatmışsın. Yeni bir dizi izlemeye başlamadan önce hep senin yazılarını okuyor ona göre izliyorum. Acaba sen bu dizileri hangi siteden izliyorsun?🙂

    • denizkizi dedi ki:

      Merhaba Merve,
      Öncelikle sayfama hoş geldin🙂 Yazımı beğenmene çok sevindim, hele ki yazılarım senin izleyeceğin dizileri belirlemede yardımcı oluyorsa ne mutlu bana😀 Birçok siteden faydalanıyorum, bununla ilgili detaylı bilgiyi sana hemen yazacağım😉

  6. Merve dedi ki:

    Gerçekten çok teşekkür ederim.🙂 Bence insan aradığı her şeyi sayfanda bulabiliyor. İlk başta bir tesadüfle karşıma çıktı sonra müptelası oldum.😀

  7. Ayşegül Demir dedi ki:

    Çook güzel yazmışsınız.. Uzun süredir sadece okuyucunuzdum, doğrusu okuyup çıkıyordum. Yazdığınız değerde yorumlayamamaktan korkuyordum. Ama bu dizi beni kendisine öyle bir bağladı ki… korkumu yendim ve sizi tebrik etmek için yazmaya karar verdim. MiSa’dan sonra hiçbir diziden tam manasıyla etkilenemiyordum ve bu dizi çıktı karşıma. Beni büyüledi, kendine hayran bıraktırdı.. Sizin bu yazınız hiç izlemeyen birini bile izlettirme kudretine sahipken, beni nasıl etkiledi düşünün =)

    Tekrar tekrar izleyesim ve bütün duygusal sahnelerini izleyip ağlayasım var. Tabi en sonunda mutlu bir sonla bitirmek en güzeli.. =)

    Özetle, yazınızı çok beğendim, teşekkür ederim güzel yazınız için =)

    • denizkizi dedi ki:

      Sayfama hoş geldin Ayşegül🙂
      Öncelikle çok çok teşekkür ederim😉 Benim sessiz takipçilerimin çok sıkı bir Kore fanatiği olduğunu biliyorum ve biz bay-bayan romantikler için de beğendiğim dizileri sizin de asla kaçırmamanız için yorumlarımı da okunur kılabilmek için elimden geleni yapmaya çalışıyorum😀 Ne yalan söyleyeyim övgüne layık olabilmek için daha bir hevesle yazasım geldi valla😉 Her zaman sayfama beklerim, senin yorumunun da beni etkilediğini itiraf edebilirim😉 Sayfama her zaman beklerim😉

  8. Ayşegül Demir dedi ki:

    Teşekkür ederim, hoşbuldum =)

    O zaman, vakit buldukça burada olacağıma söz veriyorum =) Şimdi yeni yazılarınızı okuma vakti =)

Bir Cevap Yazın

