AS ONE

AS ONE

Fighting!

Birkaç ay önce izlediğim; ancak yorum yapmakta biraz geç kaldığım filmlerden bir tanesi: As One. 2012 G. Kore yapımı olan As One, 1991 yılındaki Dünya Masa Tenisi Şampiyonası’nda Kuzey ve Güney Kore olarak bölünmeden sonra ilk kez takım halinde yarışan ve şampiyon olan Kuzey-Güney Kore masa tenisi takımının gerçek şampiyonluk hikayesinden beyaz perdeye uyarlanan heyecan dolu bir film. 

Secret Garden’ın başrol kızını görünce içimden “bu film kaçmaz” dedim ve izledim. İyi ki de izlemişim. Harika bir filmdi. Şimdi oyuncularımıza şöyle bir göz atalım, ne dersiniz😉

Ha ji Won (Hyeon Jeong Hwa): Bu kızımız Secret Garden’ın muhteşem Gil Ra İm’i😀 Ben Ha Ji Wonu görürüm de hiç izlemeden bırakır mıyım😀 Bayılıyorum bu hatuna yahu😀 Bu kadar medhiyeden sonra:mrgreen: şimdi filmdeki rolune gelelim hehe😀 G. Kore’nin başarılı masa tenisi sporcularından. Grubun temsilcisi ve bir o kadar hırslı. Babası rahatsız olan Hyeon Jeong Hwa’nın tek temennisi masa tenisinde şampiyon olup madalyayı babasına hediye edebilmek.

Bae Doona ( Lee Boon Hee): Bu hatunu ben ilk kez bu filmde izledim. ilk bakışta çok soğuk ve sert tavırlarıyla dikkat çeken bu masa tenisçi kızın K. Koreli olduğunu düşününce yetişme tarzı ve yaşam koşullarıyla bu kızın bu tavırlarına hak vermeden edemiyorsunuz. Soğuk ve sert tavırlarına bir de hırsı eklenince hakikaten çekilmez bir hatun oluyor😀 Ama filmin ilerleyen bölümlerinde “aaayyyyyy canımmmm yaaa”😦 demeden edemeyeceksiniz😦

Gelelim kısaca😀 filmimizin konusuna😉

2 devlet de masa tenisi için yarışıyor; ama birleşip tek devlet halinde masa tenisi şampiyonluğuna katılacaklar. Bu devrede oyuncuların milliyetçi ve bireysel hırsı sarıyor her birini. Her iki grup da birbirine düşman ve her iki grup da kendi oyuncusunun öne çıkmasını istiyor. Diğer taraftan da grup takım olma bilinci işlenmesi gerekiyor. Böylesi bir durumdan nasıl bir şampiyonluk çıkacak😀 İşte bu sorunun cevabı bu filmde😉

Rakip olarak yarışan oyuncular tek takım halinde el ele verip şampiyonluğu birlikte göğüsleyeceklerdir. Ama bunu nasıl yapacaklar? Bu kadar hırs, kavga ve ayrılık varken? Öyle bir yapacaklar ki bu 2 farklı ülkeden hırslarından sıyrılıp kavgalarını sona erdirip ayrılıklarından vazgeçip bir olacaklar ve birlik olup şampiyonluğu, aşkı, kardeşliği göğüsleyecekler. Ve hiç unutulmayacak hiç unutmayacakları bir anı olarak yüreklerinde yaşatacaklar bu kardeşliği bu sevgiyi😉

Filmde en çok hoşuma giden şu “fighting!” ulusal naraları hehe😀 Her dizide bu fighting muhakkak var hehe😀 Bu Fighting in doğuşu ile ilgili olarak aklıma şu geldi. Street Fighter vardı bizim çocukluğumuzda😀 Hani kaset alıp ateri oynardık, oyuncu falan seçerdik, orada da hep Fighting diye başlardı dövüş  :mrgreen: Uzak doğuda da akla dövüş gelir ya taaaaaa o zamanlardan doğup geldi herhalde diye saçma bir varsayımda bulunmadan geçemeyeceğim, en azından ben bunu bu nedene bağlamak istiyorum yahu hehe:mrgreen: Neyse konumuza dönelim😆

Tek gözüme çarpan olumsuz şey bu takımın erkek oyuncuları ne yaptı kardeşim yahu😀 Yazık bayanlardan onlara pek sıra gelmedi😀

Ne olursa olsun filmin gerçek bir hayat hikayesinden alınıyor olması da beni etkilemesi için yetti de arttı bile😉 Üstteki fotoğrafta da işte filmin asıl sahipleri, filmin gerçek hayattaki asıl oyuncuları😉 Şu an bile etkilendim yaa😦

Kısaca izleyin, izleyin, izleyin…😉 Beğenmezseniz gelin yazın ben burdayım😉 Ama içimden bir ses beğenmeyen olmayacak diyor🙂 Birbirine yürekten bağlı olan insanların birbirini bir daha göremeyecek olması ne acı. İşte bu filmde bunu iliklerinize kadar hissedecek onların bu vedasına siz de gözyaşlarınızla eşlik edeceksiniz😥

“Seni arayamam, sana yazamam…

Sana söylemem gerekir…,,

About denizkizi

BenDeniz hakkında ne anlatayım ki şimdi :P Koyu bir Galatasaraylı, Bollywood fanatiği ve Kore sempatizanı, karikatür manyağı, inatçı, gözükara ve dikkafalının biriyim; deliyi adam edemesem de adamı deli ederim :P Burada sadece benimle aynı kafadan insanların olup olmadığını görmek istedim ;) Eğer yalnızsam durum feci zaten :D :D
Bu yazı AS ONE, Kore Tutkusu içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

AS ONE için 2 cevap

  1. Asone dedi ki:

    Yorum yapmadan gecmek istemedim. bu film verdigi mesaj ve oyuncularin performanslari ile su ana kadar izledigim en iyi filmlerden biri. Cok etkilendim cunku onca engele ve kultur farkina ragmen arkadas olabilen insanlarin birbirlerini bir daha goremeyecek olmalari cok aci. Yasanmis bir hikaye olmasi insani daha da derinden etkiliyor.Dostlugun askin ve cesaretin aslinda ne demek oldugunu ogrenmek isteyenlerin mutlaka izlemesi gereken bir film. Konu basit gorunebilir ama icinde bir irkin acilarini da barindiriyor. Maalesef hala devam eden acilarini. Bu filme blogunda yer verdigin icin kendi adima cok tesekkur ederim.

    • denizkizi dedi ki:

      Sevgili Asone,
      Çok güzel yazmışsın, hakikaten ben de bu filmi izlediğimde en az senin kadar etkilenmiştim. Yaşanmış hikâye olması duygularımızı dediğin gibi daha derinden etkiledi😉 Yorum bırakıp değerli düşüncelerini paylaştığın için asıl ben teşekkür ederim😉

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s